Thursday, April 11, 2013

Barisan UMNO ke Barisan PAS?

hehehe.. baca tajuk pun cikda dah tersenyum sendiri..

begini kisahnya..

semalam masa cikda ambik Hannah balik dari sekolah, masuk je kereta..

Hannah : Mak..mak sokong Barisan UMNO ke Barisan PAS?
Mak: hehehe.. mana ada barisan umno barisan PAS?? yang ada Barisan Nasional.. bla..bla.. PKR.. PAS dlm PKR..bla..bla.. mengundi.. kena pangkah..bla..bla.. Undi Mak Rahsia.. 

Hannah: ala.. dgn anak pun x boleh bgtau eh..? Hannah boleh undi tak mak? 
Mak : lom boleh.. umur 21 nanti. 

Hannah: mak .. boleh tak kita masa undi tu pangkah 2-2? PAS ke.. BN ke.. semua la kita pangkah..
Mak: Boleh..

Hannah ; o..oke..kalau kita pangkah semua jadi apa pulak mak?
Mak : UNDI ROSAK.. heheheh
Hannah.. dia ni pendiam, tapi sekali bercakap.. :)

ingatkan kisah tu abis kat situ..

rupanya masa makan tadi Hannah ada lagi cerita ..

Hannah: Mak, ingat tak semalam Hannah tanya mak sokong Barisan mana?
Mak.. ha.. kenapa?

Hannah : kat sekolah, kawan Hannah semlm tanya mak dgn abah Hannah sokong barisan mana? Mana la hannah tau.. sebab tu hannah tanya mak.. Dia ckp mak dgn abah dia selalu gaduh sebab sorang sokong UMNO sorang sokong PAS. Hannah bgtau mak dgn abah x pernah pulak gaduh..pastu tadi.. Hannah bgtau la dgn dia..soh dia ckp dgn mak dgn abah dia.. Jangan gaduh2.. Mak kita cakap boleh je pangkah semua...
Mak : hah?? tepuk dahi.. (aduhai..anak aku ni..) haha.. takpe la hannah..mudah2an mak dgn abah dia tak gaduh lagi.. 

4 comments:

  1. Replies
    1. itu suda semestinya.. asal jangan lupa bawak ic.

      cik da pernah dah beratur kat saluran yg ditetapkan, sampai depan pintu petugas tu tanya "IC puan.."

      hah?? alamak.. tertinggal la cik.. hahahha...

      haru..haru..

      Delete
  2. hahaha...saya org Bulan...family sy org Bulan...tp somi kuat umno...family dio pon sama...klu blk Palong, tadah tinga jee dgq pak mertua ceramah...tp rumahtangga kami tetap bahagia...cuma, dah pesan kat somi, sila jgn gantung bendera BN kat umah...klu rasa nak saya bakaq satu blok, sila laa gantung..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... Janji bahagia..tak mo gaduh.. Bole pangkah 2-2 apa.. Wakaka

      Delete